Site Overlay
Tüketici Hakem Heyeti’nden Havayolu Taşımacılarına Emsal Nitelikte Bir Karar

Datça Tüketici İlçe Hakem Heyeti, bir havayolu şirketinden bilet satın alan ve cayma hakkı kapsamında bileti iade etme talebi reddedilen tüketicinin şikâyeti/başvurusu üzerine havayolu şirketinin bilet ücretinin tamamını iade etmesi gerektiği yönünde emsal nitelikte bir karar verdi.

Datça’da yaşayan tüketici, Dalaman-İstanbul, İstanbul-Dalaman uçuşu için 306,00TL’ye aldığı uçak biletinin iptali için havayolu şirketine başvurarak biletin iptalini istemiş ancak şirketin, biletin iptali  halinde sadece 32 TL ödeyeceklerini belirtmesi üzerine tüketici, cayma hakkının 14 günlük yasal süre içerisinde kullanıldığını ve bilet ücretinin tamamının iadesi gerekirken kendisine sadece 32 TL ücret iadesi yapılmasının haksız olduğunu ileri sürerek Datça Tüketici İlçe Hakem Heyeti’ne başvurmuştur.

Datça Tüketici İlçe Hakem Heyeti ise başvuru kapsamında yaptığı değerlendirmede bilet iadesinin Mesafeli Satışlar Sözleşmesi Yönetmeliği’ne göre cayma hakkı kapsamında olduğuna ayrıca tüketici ile havayolu şirketi arasındaki mesafeli satışlar sözleşmesinin   haksız şartlar içerdiğine dolayısıyla ücretin tamamının iade edilmesi gerektiğine karar vererek, 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanan tüketiciyi haklı buldu ve havayolu şirketinin 306,00 TL değerindeki biletin daha önce ödenen 32 TL’si dışında kalan 274,00 TL’nin iade edilmesine karar verdi.